homeProcesProces

17 jaar ervaring met maatwerk zorgt voor een soepel proces

Het ontwikkelen van serieuze websites en e-commerce oplossingen met verschillende belangen en wensen vraagt om een helder proces waarin de stappen duidelijk zijn en alle drempels vroegtijdig zichtbaar worden en het tempo gewaarborgd blijft.

Kennismaking en brochure


Elke samenwerking begint met een eerste stap waarin we kennis maken met jou als ondernemer en de uitdagingen die je hebt. Je bent van harte welkom in ons kantoor in Wormerveer of via een videocall voor een kennismaking. De bedoeling van dat eerste gesprek is vooral dat jij praat, je ideeën roept, de vraagtekens en mogelijke complicaties. Dan houden wij in eerste instantie onze mond en denken na over het project dat je schetst. Wij spiegelen dat in ons hoofd aan andere soortgelijke projecten die we gedaan hebben in onze 16 jaar aan ervaring en denken na over de beste aanpak.

Wij schetsen een mogelijke richting, toetsen of we denken dat de uitdaging haalbaar is en presenteren ook een fysieke brochure Hierin wordt onze aanpak in meer detail beschreven. Wij weten als geen ander dat, zodra je de deur uitloopt, de details verwateren. Vandaar dus een fysiek document om in terug te bladeren, en onze AI notulist heeft natuurlijk ook meegeschreven tijdens ons gesprek. Als er voldoende vertrouwen en een goede klik is dan is de vervolgstap onze Digital Strategy Kick-off, waarin we het project verder helemaal uitwerken.

Digital Strategy Kick-off


De Digital Strategy Kick-off is een betaalde sessie, waarin we het project samen met jou helemaal uitdiepen en alles doorspreken. Wij zorgen voor een set specialisten die aanschuiven in dit gesprek om jullie project van alle klanten te belichten en verschillende standpunten mee te nemen. Vanuit Miller Digital sluit in ieder geval een online strateeg, een senior developer en een online marketeer aan. Wij bereiden dit gesprek uiteraard voor en nemen jullie aan de hand van een presentatie met een flink aantal vragen door alle valkuilen mee, om te zorgen dat van tevoren alles helder is en we een zo scherp mogelijke offerte kunnen maken.

Vanuit de klant wordt ook verwacht dat er een gedegen delegatie aansluit, die elk vanuit hun perspectief vragen kan beantwoorden of specifieke wensen kan opgeven. Vaak is dat iemand van de directie, iemand van de techniek en iemand vanuit sales of marketing. Deze Kick-off resulteert vervolgens in een uitvoerig plan van aanpak, die ook al basis dient voor onze offerte.

Digitale offerte en akkoord om te starten


Op basis van de Digital Strategy Kick-off kunnen we vervolgens een inschatting maken van de te nemen stappen, de bijbehorende uren en vervolgens dan ook de te verwachten investering. Indien er zaken bij zitten waarbij we afhankelijk zijn van externe partijen dan zijn die posten vaak grove inschattingen, maar verder proberen zo specifiek en gedetailleerd mogelijk alles op te bouwen. Dat zorgt voor het beste inzicht en stelt je ook in staat om na ontvangst van de offerte nog te kijken hoeveel werk een bepaalde post is en wellicht besluiten om dat aan te passen of weg te strepen.

De offerte kan je digitaal ondertekenen, want die krijg je uit ons projectmanagement systeem Simplicate. Dat zorgt ervoor dat na ondertekening het project gelijk wordt klaargezet voor het hele team, alle detailposten geregistreerd zijn en we gelijk aan de slag kunnen!

Wireframing en UI/UX design


Het ontwikkelen van een nieuw e-commerce project of zakelijke conversiewebsite begint vaak aan twee kanten tegelijk. Het development team gaat aan de slag met de technische zaken die alvast geregeld kunnen worden, maar voor jou als klant begint het proces bij onze UI/UX designer. Afhankelijk van de complexiteit van het project en de hoeveelheid customer journeys bepalen we of wireframen wel of niet nodig is. Als het project redelijk overzichtelijk is kunnen we gelijk aan de slag met het design. Wij baseren ons hierbij op de bestaande huisstijl, de huidige website, jullie eigen wensen voor de nieuwe site maar we doen ook heel veel marktonderzoek om echt een onderscheidend design neer te kunnen zetten. In de huidige mobiele wereld besteden we uiteraard veel aandacht aan de mobiele werking en uitstraling, maar omdat we veel B2B doen vergeten we ook zeker de desktop weergave niet.

Wij nemen een aantal weken de tijd om echt een mooi concept te ontwerpen, en presenteren dat vervolgens aan de klant in een interactieve Figma weergave, zowel voor smartphones als desktop. De klant kan hier dan op feedbacken, en die feedback verwerken we dan ook gelijk. Na akkoord tekenen we alle achterliggende templates uit, waarna we nog een ronde feedback doen. Vervolgens is het design klaar, gaat het 'op slot' en gaan onze developers ermee aan de slag.

Front-en backend development


Terwijl jij bezig ben om samen met onze UI/UX designer een geweldige uitstraling voor het nieuwe project te ontwerpen, zitten onze developers natuurlijk niet stil. Vaak is er al van alles dat we kunnen doen. Denk aan de basisinrichting van het project klaar zetten, specifieke maatwerk functies bouwen en API integraties met externe systemen ontwikkelen. Hiervoor moeten we wellicht ook wel even overleggen, maar dit is minder tijdsintensief voor jou als klant dan het reageren op het design.

Als het designtraject succesvol is afgerond dan gaan wij de frontend bouwen. Dit houdt feitelijk in dat we het UI/UX design om gaan zetten naar code, zodat het goed werkt in elke browser en op elk apparaat. Dat vereist een hoop finetuning en testen, want alles moet snel en logisch werken en goed meeschalen met de juiste schermmaten. Vervolgens wordt de nieuwe frontend gekoppeld aan de techniekfuncties, zodat je de site of shop ook echt kan gebruiken. Wij leveren een speciaal testdomein op, zodat je kan meekijken en meetesten tijdens deze fase.

Contentmigratie, testen en SEO bescherming


Als het casco van de site of shop klaar is, dan is het tijd voor de volgende fase namelijk het vullen en migreren van alle content. Vaak proberen we klanten te ondersteunen door een deel van de content geautomatiseerd te verhuizen van het oude platform naar het nieuwe. Maar vaak is de content ook verouderd, past de propositie niet meer bij de ontwikkeling van het bedrijf en moet de content opnieuw geschreven en geplaatst worden. Wij hebben een ruim netwerk van content specialisten die kunnen helpen bij het schrijven van relevante teksten, en wij trainen jullie ook om zelf goed te content te kunnen beheren.

Als je een webshop hebt wordt de productdata vaak overgezet vanuit de oude shop via een maatwerk import. We kunnen dat ook overzetten naar een goed PIM systeem waar wij dan een API verbinding mee maken die data synchroniseren. Dat scheelt een hoop werk. Wij zetten indien gewenst ook de klantenaccounts, orders en andere zaken over, indien mogelijk. Als alle content erin zit testen we de functies nog goed door. We maken ook een redirect bestand waarmee de reeds opgebouwde SEO positie zoveel mogelijk beschermen.

Livegang en communicatie naar de buitenwereld!


Is alles gevuld, getest, snel en goedwerkend? Dan kunnen we live! Vaak doen we een softlaunch, waarin we nog niet naar de buitenwereld communiceren dat we live zijn, dit kan een of meerdere dagen voor de echte livegang zijn, zodat we eventuele onverwachte kinderziektes nog kunnen aanpakken. Maar even vaak gaan we gelijk live, zodat de klant de livegang kan communiceren via de diverse kanalen! Altijd een feestje, en het einde van een intensieve periode, dus we sluiten dit graag feestelijk af! Het is immers toch de afronding van een intensieve periode en de start van de verdere groei van het project.

Onderhoud, analyse en doorontwikkeling


Na livegang kunnen we heel kort even met elkaar genieten van het afronden van het initiële project maar eigenlijk begint het avontuur hier pas. Want je producten verkopen niet vanzelf, je wordt niet gelijk overspoeld met conversies en nieuwe leads, al hopen we natuurlijk van wel. Je website of webshop heeft maandelijks onderhoud nodig, plus een scherp oog dat ook de cijfers in de gaten houdt. Wat zijn de bezoekersaantallen, het conversiepercentage, het gemiddelde aankoopbedrag en nog meer. Wij bieden voor elk soort project een passende SLA waarin we onderhoud en monitoring vastleggen. Daarnaast hebben onze klanten een doorontwikkelingsabonnement waarin we nieuwe wensen wegboeken zodat je website-of shop met je mee blijft groeien. Op die manier ben je verzekerd van het beste resultaat!

Nieuwsgierig geworden om eens door te praten over een project?