Slimme e-commerce oplossingen voor B2B, B2C en D2C
Hoe bepaal je als e-commerce ondernemer welk platform het beste past bij jouw organisatie? Wat zijn de functionaliteiten die passen bij jouw uitdaging, en hoe past een oplossing binnen je bestaande IT landschap?
Wij zetten meer dan 17 jaar e-commerce ervaring in om te zorgen dat je de juiste keuze maakt en de komende jaren structureel online kan doorgroeien. Laat je op een nuchtere manier adviseren voor het beste eindresultaat.
Wij realiseren de volgende e-commerce platforms
Shopware 6
Shopware 6 is het ideale platform voor B2B en B2C ondernemers die hun e-commerce groei naar een hoger plan willen brengen. Een Shopware platform is ultiem schaalbaar en groeit met je organisatie mee, afhankelijk van de fase waarin jij je bevind. Internationale groei? Komt voor elkaar. Integreren in een complexe IT omgeving? Daar is Shopware voor bedoeld.
WooCommerce
Shopify is een perfect platform voor B2C ondernemers die snel willen groeien en op zoek zijn naar een oplossing waar alles in zit wat je nodig hebt. Shopify biedt een snelle geoptimaliseerde checkout. Door de SaaS opzet heb je geen last van ingewikkelde onderhoudskosten, voor een vast bedrag per maand wordt het platform onderhouden inclusief hosting. De gebruiksvriendelijke backend helpt je bij het snel uitrollen van je online ambities.
Hoe bepaal je welke e-commerce oplossing jij nodig hebt?
Het kiezen van het juiste e-commerce platform is afhankelijk van verschillende factoren die aansluiten bij jouw doelen en wensen. De belangrijkste criteria om een goede keuze te maken zijn wat ons betreft:
- Hoeveel producten en varianten moet de websshop kunnen ondersteunen?
- Moet het platform specifieke productopties, configuraties, of aangepaste productpagina’s ondersteunen?
- Moet het platform integreren met bestaande software, zoals CRM, ERP, voorraadbeheer of een betalingsprovider?
- Is het platform geschikt voor de verwachte groei en kan je snel opschalen?
- Is het platform standaard voorzien van een oplossing om de laadtijden snel te houden?
- Welk budget past bij het project, en welke terugkerende kosten zijn acceptabel?
Wil je hierover doorpraten? Plan dan een vrijblijvende call in en we helpen je met de juiste keuze.
Welke koppelingen heb je nodig met andere systemen?
Wat ons betreft is de mate waarin je e-commerce pakket moet integreren met andere IT systemen binnen je organisatie van cruciaal belang bij het kiezen van het juiste platform. Als je bijvoorbeeld Shopify overweegt dan is dat een schaalbaar platform, maar zorgt voor beperkingen bij het integreren met andere systemen. Een opensource API-gestuurd pakket zoals Shopware is specifiek ontwikkeld om te koppelen met bijvoorbeeld je ERP systeem, WMS software, een PIM systeem of welke andere online oplossing je ook voor ogen hebt.
Daarnaast is het van belang om te kijken naar het ecosysteem van het pakket dat je overweegt. Hoe is de beschikbaarheid van standaard plugins en extensies om te koppelen met bestaande pakketten en hoe worden die ondersteund door externe ontwikkelaars? Indien er een koppeling op maat moet komen, is het wel wenselijk dat er een community beschikbaar is die kunnen ondersteunen bij technische problemen. In het algemeen zien wij Shopify als oplossing met een beperkte hoeveelheid standaard integraties en is Shopware beter geschikt voor complexere integraties en de mogelijkheid om koppelingen op maat in te richten.
Wil je snel internationaal doorgroeien met je e-commerce activiteiten?
Sommige e-commerce ondernemers hebben hun handen vol aan de activiteiten binnen Nederland, maar anderen kijken verder en willen hun activiteiten internationaal uitrollen. Dat hoeft niet gelijk in het begin, maar is wel van wezenlijk belang bij het kiezen van het juiste pakket. Is je platform voorbereid op meertaligheid?
Ondersteunt het ook de mogelijkheid om meerdere valuta aan te bieden zoals engelse ponden bijvoorbeeld. Maar ook de mogelijkheid om internationale vervoerders te koppelen of een extern magazijn te gebruiken is extreem relevant voor je internationale plannen. Hoe zit het eigenlijk met de BTW regels in andere landen, gaat dat wel goed?
Welke eisen stel je aan inzicht in de cijfers en rapportages over het resultaat?
Hoe hou je vinger aan de pols bij het runnen en optimaliseren van je webshop en op welke plek verwacht je dat inzicht? Heb je een uitgebreid ERP systeem of boekhoudpakket dat inzicht geeft in de cijfers, of wil je dat in je e-commerce pakket zelf kunnen zien? Welke data is voor jou relevant, zijn dat vooral financiële cijfers of kijk je naar de aantallen bezoekers en conversiewaarden?
Als de nieuwe shop straks live is en er gaat een SEA marketeer of CRO specialist met je project aan de slag, dan vereist die vaak hele andere cijfers en data om mee te werken. Kan je eenvoudig Google Tag Manager inrichten en de juiste e-commerce conversiedata inzichtelijk maken? Bij de keuze voor een passend platform is het zinvol om van tevoren na te denken over welke personen en organisaties behoeft hebben aan welke data, en hoe je die gaat ontsluiten.
Dit waren 5 belangrijke punten voor e-commerce succes, maar er zijn er nog veel meer. Wij jij alle voordelen leren kennen?
Download dan onze e-commerce brochure, met alle voordelen van de platforms, maar ook onze eigen proces en een indicatie van de investering.
Waarom Miller Digital als e-commerce partner?
We zijn al ruim 17 jaar bezig met het ondersteunen van onze klanten bij het groeien van hun online omzet, hun zichtbaarheid en het vergemakkelijken van hun leven als e-commerce ondernemers. Veel te vaak nemen we klanten over van andere bureau's waar de samenwerking zorgde voor stress en ruis op de lijn. Wij hebben onze organisatie laagdrempelig ingericht dat je gewoon altijd kan bellen, dat je gelijk een developer aan de lijn hebt die je ook helpt met je probleem zodat jij weer door kan met je werk. Meer ruimte om te ondernemen, want minder gedoe rondom problemen - daar staan we voor.
De Digital Strategy Kick-off als basis voor een goede start
Wij gaan nooit zomaar van start, zonder een scherp en concreet beeld te hebben van de uitdagingen waar je mee worstelt, en de beste manier om dat aan te pakken. Om voor alle partijen het plan scherp in het vizier te krijgen hebben we een interactieve sessie ontwikkeld waarmee we samen toewerken naar een goed plan, met een scherpe budgetindicatie en concept planning.
Een intensieve sessie met alle belangrijke stakeholders
Wij vragen minimaal een dagdeel van je tijd, en een gedegen afvaardiging van alle betrokkenen.
40 onderwerpen, veelgemaakte fouten en discussiepunten voor de beste strategie
De combinatie van jouw ervaringen en uitdagingen gecombineerd met onze 16 jaar e-commerce ervaring zorgt voor het beste resultaat.
De uitkomst is een strategierapport wat dient als basis voor de definitieve offerte en de vervolgstappen.
Een helder plan zorgt voor de juiste prioriteiten en zorgt ervoor dat we de meest complexe zaken als eerste oppakken, zodat het project steeds soepeler gaat lopen.
Je kan indien gewenst het rapport zelfs meenemen naar een andere partij voor overleg
Je kunt onze Digital Strategy Kick-off los afnemen zodat je vervolgens op basis van het plan gedegen offertes kan opvragen. Jij een goed startpunt, en wij een kans op een nieuw project.
- Online / e-commerce strateeg
- Senior Shopware developer
- UI/UX designer
- Projectmanager
Digital Strategy Kick-off
€1995,-
Interesse om eens door te praten?
Laat dan hieronder even je naam en telefoonnummer achter, dan bellen we je terug en beantwoorden we gelijk je vragen en uitdagingen.