homePartnerPartnerKlaviyoKlaviyo

Klaviyo - slimme e-mail marketing automation voor omzetgroei

Voor wie?

Klaviyo is de ideale marketing automation oplossing voor e-commerce merken die echt met hun e-mail en sms marketing aan de slag willen. Met Klaviyo kan je hypergepersonaliseerde en gerichte berichten uitsturen naar je klanten. Met alle data op 1 plek kan je eenvoudig je workflow automatiseren tussen diverse marketingkanalen.
1

Webwinkels voor wie herhaalaankopen belangrijk zijn

2

Merken voor wie Facebook en Google advertising steeds duurder worden

3

E-commerce ondernemers die stappen willen maken met datagedreven marketing

FAQ - de belangrijkste antwoorden over Klaviyo

Interesse om eens door te praten?

Als jij jouw naam en telefoonnummer achterlaat, dan bellen we je even terug om te kijken welke uitdagingen jij tegenkomt.

Klaviyo fungeert als een krachtig CDP (Customer Data Platform)


Het Klaviyo Customer Data Platform (CDP) biedt e-commerce bedrijven een centrale plek om klantgegevens te verzamelen, te analyseren en te benutten. Het combineert data uit verschillende bronnen, zoals je webshop, CRM en marketingtools, om een volledig klantprofiel op te bouwen. Met deze inzichten kun je gepersonaliseerde marketingcampagnes maken, gericht op specifieke klantsegmenten en gedragingen. Daarnaast maakt het CDP geautomatiseerde workflows mogelijk, zoals verlaten winkelwagenherinneringen en post-purchase communicatie, die de klantervaring verbeteren en omzet verhogen. Door real-time data te gebruiken, kun je sneller inspelen op veranderingen in klantgedrag en je marketingstrategie continu optimaliseren.

Krachtige AI mogelijkheden binnen Klaviyo zorgen voor slimmere marketing


Klaviyo heeft AI-functionaliteiten geïntegreerd om e-commerce bedrijven te ondersteunen bij het optimaliseren van hun marketingstrategieën. Met Segments AI kun je eenvoudig klantsegmenten creëren door simpelweg je doelgroep te beschrijven, waarna Klaviyo automatisch de juiste segmentatie toepast. Email AI stelt je in staat om op basis van je campagnedoelen snel on-brand e-mails te genereren, wat het creatieproces versnelt. Daarnaast biedt Klaviyo predictive analytics, waarmee je toekomstige klantgedragingen kunt voorspellen, zoals de volgende aankoopdatum en klantwaarde, waardoor je proactief kunt inspelen op klantbehoeften. Tot slot optimaliseert Forms AI de weergave van inschrijfformulieren door verschillende versies te testen en het meest converterende tijdstip te bepalen, wat leidt tot hogere conversieratio’s.

De voordelen van Klaviyo

Cases waarin we Klaviyo hebben toegepast

Nieuwe maatwerk Shopware 6 Webshop voor Zorgmatras

Toen Zorgmatras bij ons kwam draaiden ze nog op Magento 1 en die shop was end-of-life. De overstap naar Shopware 6 was dan ook volkomen logisch, echter was er reeds een andere partij bezig geweest met het bouwen van een nieuwe Shopware shop. Echter, door de hoge complexiteit van de producten van Zorgmatras is dit project vastgelopen en zijn wij aangehaakt om alles weer strak te trekken. Zo gezegd zo gedaan, en de Shopware shop draait inmiddels alweer dik een jaar.

Lees meerarrow

Een maatwerk sneaker marketplace bovenop Shopware

Of wij bovenop Shopware een volledige marketplace konden bouwen waarin externe sellers hun highend sneakers konden aanbieden, laten screenen op authenticiteit (Legit Check) en dan weer doorsturen naar de klant? Tuurlijk, draaien wij onze hand niet voor om. Maar dat neemt niet weg dat Hyped ons grootste project tot nu toe was. Een project waarin we de grenzen van Shopware hebben verkend en verlegd. Echt een mooie klus, onder hoge tijdsdruk want de markt voor highend sneakers is conjunctuurgevoelig en de concurrentie is hevig.

Lees meerarrow

Wil je in de toekomst onze nieuwe cases in de mail ontvangen?

Wij posten regelmatig mooie cases op het snijvlak van zakelijke conversie en e-commerce. Laat je mailadres achter en wij houden je op de hoogte wanneer we een nieuwe case posten!