van lokale speler naar internationaal marktleider met een uitgekiende contentstrategie
van lokale speler naar internationaal marktleider met een uitgekiende contentstrategie
Belangrijke resultaten:
extra snelheid met Hypernode
contentstrategie mogelijk gemaakt door diverse pdf downloads
content op basis van internationale locatie
De uitdaging
Hoe ontwikkel maak je een internationale B2B WordPress website voor een heel specifieke doelgroep, dusdanig dat het een belangrijke groeimotor voor de organisatie wordt? Dat was de uitdaging waar we voor stonden bij het ontwikkelen van de nieuwe website van IQI Petfood. de vorige site was grotendeels ontworpen door een externe partij, die een heel andere visie had op het vakgebied, waardoor naar onze mening de site niet voldoende bijdroeg aan de groei van IQI. Dus toen we de mogelijkheid kregen hebben we samen met het interne marketingteam en de externe contentpartners en de voltallige directie een nieuwe koers geschetst, waarbij het aanbieden van zeer specifieke content het hart van de site vormt.
De oplossing
Toen wij de nieuwe website van IQI Petfood gingen ontwikkelen hebben we nauw samengewerkt met een uitgebreid team van specialisten die zich bezig hielden met het succes en de groei van IQI. In tegenstelling tot de vrij statische eerdere site was het snel duidelijk dat IQI een internationale Demand Generation strategie zou voeren, gericht op een specifiek segment. Die mensen werden benaderd met hoogkwalitatieve content over gezondheidsvoordelen van de producten voor huisdieren. Deze content wordt aangeboden in de vorm van product leaflets, whitepapers en case studies op de site, en zowel via organische posts als betaalde Linkedin ads gericht zichtbaar gemaakt voor de doelgroep. Een frisse nieuwe vormgeving met een hoop maatwerk techniek voor het delen van deze content en het integreren van Hubspot als CRM systeem zorgt voor een geoliede machine die bijdraagt aan de groei.
De site bevat een aantal slimme features, waaronder een personalisatieoplossing die het productaanbod personaliseert voor diverse internationale markten.
Het vervolg
Na het bouwen van de basis website werken we voor IQI in een vaste regelmaat door met nieuwe functies en verbeteringen. Wij hebben recent nog een productensectie ontwikkeld die verbinding maakt met een externe Google Sheets document. In dit document staat in een complexe matrix welke producten bepaalde eigenschappen hebben en waarop je kan filteren binnen de nieuwe productsectie van de site. Deze integratie werkt vrijwel realtime, dus de klant kan zelf nieuwe producten toevoegen aan de spreadsheet, de juiste filtereigenschappen kiezen en dit staat daarna gelijk live.
Voor IQI doen we ook regelmatig onderzoek naar de laadtijd en snelheid van de site, het scrollpercentage van bepaalde secties en de mobiele werking. Wij hebben dat in een CoreWebVitals abonnement gegoten, dan kan je al vanaf 5 uur per maand verzekerd zijn van een scherp oog op het gebruiksgemak van je site. Handig toch? Volgend jaar gaat wellicht de hele IQI site op de schop in een nieuw project. Dan kunnen we de nieuwste technieken op het gebied van personalisatie, gebruiksgemak en mobiele werking inbouwen voor de komende jaren.
Wij hebben voor iQi Petfood gebruik gemaakt van de volgende partner(s):
Wil je in de toekomst onze nieuwe cases in de mail ontvangen?
Wij posten regelmatig mooie cases op het snijvlak van zakelijke conversie en e-commerce. Laat je mailadres achter en wij houden je op de hoogte wanneer we een nieuwe case posten!