KaRo Tuinbouwtechniek
De uitdaging
Hoe kunnen we een koppeling bouwen met ERP systeem PowerAll waardoor alle producten naar Shopware gesynchroniseerd worden inclusief teksten en afbeeldingen en dan ook nog de webshop snel houden? Dat was hier de uitdaging, aangezien een extern bureau reeds een concept shop had gebouwd, met een koppeling met PowerAll. Het probleem was echter dat deze eenpitter eigenlijk te weinig technische Shopware kennis had waardoor de koppeling extreem traag was. Ook was er formeel geen design, dus de uitstraling van de nieuwe shop liet te wensen over. Toen de klant ons benaderde om dit project over te nemen hebben we eerst een uitgebreide intake gedaan en vervolgens een flinke berg werk verzet om de technische koppelingen naar een hoger plan te trekken zodat de snelheid en betrouwbaarheid gegarandeerd was.
De oplossing
Toen we eenmaal de bestaande techniek hadden aangepast en gerepareerd ontstond de vraag of de klant wel live wilde met een webshop die nu een stuk beter werkte, maar nog steeds professionele uitstraling had. Wij hebben een conceptontwerp ontwikkeld hoe volgens ons een nieuwe shop eruit zou moeten zien en na akkoord hebben we in een tweede fase een volledig nieuw maatwerk thema ontwikkeld, dat recht deed aan de huisstijl van KaRo en plaats bood voor zowel de adviesfunctie als de verkoop van reguliere producten. Specifieke landingpages zijn ontworpen voor eigen technische producten zoals de Zuiver Chloor Unit en hun eigen ontvochtigingssysteem, voor optimaal advies. Een maatwerk kennisbank is ontwikkeld waarin we hun praktijkervaring om kunnen zetten in zinvol advies voor bezoekers.
Het vervolg
Na oplevering van de webshop begint het avontuur pas. Wij hebben in overleg met de klant een passende SLA ingeregeld waarin we de webshop bijhouden en updaten zonder complicaties, waarin we met geavanceerde monitoring in de gaten gehouden hoe de shop presteert op technisch vlak en zijn we snel beschikbaar bij vragen en overleg. Wij hebben ook een doorontwikkelingsabonnement afgesloten zodat we maandelijks gestructureerd een X aantal uren afspreken waarin we doorbouwen aan het succes van de shop. De klant heeft daarmee voor komend jaar een vast bedrag gebudgetteerd waarin wij ze kunnen ondersteunen, zonder nare verrassingen. En ze krijgen nog een leuke korting op basis van de hoeveelheid uren, dus dat scheelt ook natuurlijk!
Wij hebben voor KaRo Tuinbouwtechniek gebruik gemaakt van de volgende partner(s):
Wil je in de toekomst onze nieuwe cases in de mail ontvangen?
Wij posten regelmatig mooie cases op het snijvlak van zakelijke conversie en e-commerce. Laat je mailadres achter en wij houden je op de hoogte wanneer we een nieuwe case posten!