Velopa straatmeubilair
Velopa straatmeubilair
Belangrijke resultaten:
commerce structuur door integratie van Alumio iPaaS
integratie voor het importeren van productdata
nieuwe vormgeving die zowel de producten als de maatwerk adviesfunctie uitlicht
De uitdaging
Hoe ontwerpen en ontwikkelen we binnen een vaste tijd een complete nieuwe B2B website-en webshop voor Velopa, geïntegreerd met hun PIM en ERP systeem, en bieden we een nieuw flexbel platform voor de toekomst? Geen kleine uitdaging en ook geen klein project, maar wel eentje waar we wel raad mee weten. De oude shop is weinig flexibel, terwijl er een grote behoefte is aan flexibele landingpages en groeimogelijkheden. Diverse externe systemen moeten aangehaakt worden, maar wie weet wat de toekomst nog brengt, dus hoe krijgen we ook de mogelijkheid om meer systemen te koppelen of te vervangen? Stof tot nadenken, waar we ruim de tijd voor hebben genomen.
De oplossing
Voor dit soort Enterprise projecten zijn wij fan van een composable commerce structuur, zodat het platform in de toekomst zoveel mogelijk flexibel blijft. Die wens bestond bij de klant ook en de optie om een iPaaS platform toe te voegen. Uiteraard was het voor ons logisch om dan onze partner Alumio aan te bevelen. Wij hebben wel rondgekeken naar andere platforms maar Alumio kwam hier qua functionaliteiten en prijsstructuur als beste uit de bus.
Parallel aan dit project werd er bij Velopa gewerkt aan de implementatie van een nieuw PIM systeem genaamd Pimics, wat ook gekoppeld moest worden aan de nieuwe webshop. Het vullen van Pimics en het op maat aanpassen hiervan liep tegelijk met de ontwikkeling van onze shop, wat wel wat problemen opleverde. Maar door Pimics en ook het ERP systeem Dynamics AX te koppelen konden we toch de juiste flexilibiliteit garanderen.
Het vervolg
Nu de shop eenmaal live is begint de uitdaging pas. Eigenlijk is het Velopa project helemaal geen webshop maar een volledig productinformatieplatform, waar het marketingteam mee aan de slag kan. Wij hebben voor de klant een doorontwikkelingsabonnement ingericht zodat we maandelijks kunnen doorbouwen aan het platform en voor een project van een dergelijke omvang ook een gedegen SLA ingeregeld zodat we de shop in goede vorm kunnen houden. Met enige regelmaat plannen we videocalls om bij te praten over nieuwe mogelijkheden voor de shop en we plannen ook volgens een vast schema strategieoverleg in zodat we onze klant kunnen informeren over de nieuwste opties die wij tegenkomen in het werkveld, die voor hen ook interessant zijn.
Wij hebben voor Velopa straatmeubilair gebruik gemaakt van de volgende partner(s):
Wil je in de toekomst onze nieuwe cases in de mail ontvangen?
Wij posten regelmatig mooie cases op het snijvlak van zakelijke conversie en e-commerce. Laat je mailadres achter en wij houden je op de hoogte wanneer we een nieuwe case posten!